چگونه بهترین شرکت طراحی وب را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب بهترین شرکت طراحی وب ، باید از ویژگی های آن مطمئن شده و با توجه به وضعیت مالی و دیگر فاکتور ها اقدام به انتخاب مناسب ترین طراح بکنید.

بدون آگاهی ، خطر انتخاب شرکت اشتباه وجود دارد و این می تواند پول و زمان شما را هدر دهد.

برای محافظت از پول و شغل خود در برابر این اشتباه احتمالی ، مهم است که این معیارهای مهم را بدانید و درک کنید. آنها به شما در ساختن و ارتقا مشاغلتان کمک خواهند کرد.

با استفاده از این لیست ساده که ۱۰ معیار یک شرکت/ وب سایت طراحی وب مناسب را نشان میدهد، می توانید اطمینان حاصل کنید که شما شریک طراحی وب خوبی را پیدا می کنید.


بدانید دقیقا چه میخواهید

قبل از اینکه به بررسی شرکت های طراحی وب بپردازید، باید انتظارت و اهداف خود را از داشتن وبسایت بدانید

در لیست زیر مثال هایی از کاربر و اهداف وبسایت برای شرکت ها سازمان ها و افراد زده شده است

  • میخواهم فروش اینترنتی برای محصولاتم داشته باشم
  • میخواهم مشتریان جدید برای محصول یا خدماتم به دست آورم
  • میخواهم خدمات اینترنتی عرضه کنم
  • میخواهم محصولات و خدماتم را توضیح دهم
  • میخواهم شرکت یا سازمان خود را معرفی کنم
  • و ..


از قیمت های آن ها مطلع شوید

پس از بودجه خود ، باید در مورد قیمت گذاری آژانس تحقیق کنید. این امر می تواند زمان زیادی را ببرد ، به خصوص برای آژانس هایی که بسته های مختلف یا خدمات غیر بسته بندی شده ای ارائه می دهند. پیدا کردن آنچه می توانید از پس هزینه ی آن برآیید و شغل خود را با آن ارتقا دهید ، بخش مهمی از فرآیند مشارکت با طراحان وب سایت است.

 متأسفانه، اکثر آژانس های موجود در بازار قیمت گذاری های خود را منتشر نمی کنند.

حتی بهترین آژانس های طراحی از شما میخواهند تا با آن ها تماس بگیرید و درمورد انتظارات و اهداف شما از وبسایت اطلاعات کسب کنند. حتی بعضی طراحان تا زمانی که مطلع نباشند که کار و انتظارات شما از طراحی وب سایت است،متاسفانه قیمتی به شما نتوانند داد.

این مهم است زیرا اگر شما کسی هستید که همه اطلاعاترا از قبل می خواهید ، تعداد بسیار کمی از طراحان هستند که بتوانید با آن ها ارتباطداشته باشید.

به طور کلی آژانس هایی که قیمت گذاری خود را منتشر می کنند، توجه بیشتری به شفافیت و کار در محدوده ی بودجه شما دارند. با این حال ، یافتن قیمت ها بصورت آنلاین ، حتی قیمت بهترین آژانس های موجود در بازار ، هنوز هم غیر معمول است.


به مشتریان قبلی آن شرکت طراحی نگاه کنید

هر آژانس طراحی وب در حال فعالیت دارای مشتری های قبلی خواهد بود. اگر می خواهید بدانید که از یک آژانس خاص انتظار چه چیزی را باید داشت ، به کارهایی که برای شرکتها و مشتریان خود انجام داده اند ، نگاه کنید. این به شما نشان می دهد که چه چیزی را می توانید از یک آژانس انتظار داشته باشید.

 اگرچه دیدن نمونه هایی از کار آژانس بسیار مهم است، اما این مرحله همچنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که مستقیماً با مشتریان آژانس تماس بگیرید و از تجربه آنها سؤال کنید.

اگر آنها از آژانس تعریف و تمجید می کنند، می توانید مطمئن باشید که خدمت انجام شده توسط شرکت با کیفیت و مناسب است. ولی اگر مشتریان بگویند که بسیار مایل هستند که قراردادشان را با شرکت به زودی قطع کنند، آن زمان باید بی خیال آن شرکت طراحی شده و دنبال یک طراح دیگر بگردید.

ایده اصلی این است که از شرکت هایی که تجربه ی قبلی دارند یاد بگیرید.


نرخ حفظ مشتریان شرکت های طراحی را به دست آورید

علاوه بر مراجعه به مشتریان قبلی آژانس ، می توانید در مورد میزان نگهداری مشتریان توسط شرکت های طراحی از آنها سؤال کنید. نرخ حفظ مشتریان بسیاری از شرکتها تقریبا ۶۰% است و هر نرخی که کمتر از آن باشد، نشان دهنده ی این است که مشکلی در کارکرد شرکت وجود دارد. به همین ترتیب ، نرخ نگهداری حدود ۷۰٪ – به ویژه ۹۰٪ یا بالاتر – رضایت مشتری استثنایی را نشان می دهد. آژانس هایی که بهترین نرخ حفظ مشتری را دارند ، معمولاً بهترین انتخاب برای مشارکت هستند.

اگر یک آژانس دارای میزان نگهداری مشتری مناسب نباشد ، آنها یکی از این عناصر مهم را از دست می دهند ، و این بدان معنی است که آنها نتیجه ای مطلوب به شما نمی دهند. اما وقتی یک آژانس با نرخ حفظ مشتری بالا پیدا می کنید – و هنگامی که آن نرخ را وب سایت ها به صورت آنلاین برای دید همه منتشر می کنند – می توانید مطمئن باشید که یک آژانس طراحی مناسب پیدا کرده اید.


از شرکت طراحی بپرسید که چه کسی شخصا درمورد وب سایت شما پاسخگو خواهد بود

وقتی با یک آژانس کار می کنید ، نمی خواهید آنها بگویند که آنها به طور کلی مسئول موفقیت شما هستند.

این ذهنیت نشانگر یک فرهنگ نامشخص ، سست و غیرقابل توصیف است که می تواند شما را نا امید کند. درعوض ، نیاز دارید نام و اطلاعات تماس ناظری را دریافت کنید که شخصاً مسئول دیدن سایت شما است تا بدانید که آیا توجه لازم برای موفقیت سایت شما را دارند یا خیر. شما باید یک فرد پاسخگو داشته باشید که می تواند به سؤالات شما پاسخ دهد، مرتباً پیشرفت خود را افزایش دهد و در صورت لزوم در مورد تغییر استراتژی فعلی شما بحث کند.

در صورتی که تماس نگیرید و با طراحان در ارتباط نباشید، شرکت طراحی فرد خاصی را برای عدم موفقیت شما جریمه نخواهد کرد و برای شکست شما بهانه خواهد آورد و این به این دلیل است که از قبل فرد خاصی را انتخاب نکرده اید.

ولی اگر فردی را که مسئول سایت شما است را بشناسید می توانید در صورت مواجهه با مشکلی با آنها تماس بگیرید.


از آنها بپرسید چه کسی میتواند وبسایت شما را آپدیت کند

بعضی اوقات ، آژانس طراحی وب به شما ابزارهایی را می دهد که بتوانید با آن تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید. با این حال ، گاهی اوقات آنها همه چیز را خود کنترل می کنند تا بتوانند وب سایت شما را به بهترین نحو آپدیت کنند.

صرف نظر از اینکه آژانس شما چه سیاستی دارد ، مهم است که شما در مورد آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید نحوه همکاری مشترک را بفهمید. اگر می توانید مستقیماً در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید ، عالی است! و اگر به هیچ وجه نمی خواهید با سایت سر و کار داشته باشید ، می توانید به آژانس واگذار کنید که همه این کارها را برای شما انجام دهد. درنهایت ، این بستگی به نوع مدیر پروژه ای دارد که دوست دارید باشید.

اگر مایل به ایجاد تغییر در وب سایت خود هستید، از طراح بخواهید که این امکان را نیز به شما بدهد که در وب سایت خود تغییر ایجاد کنید. اگر کارهای دیگری برای انجام دادن دارید ، از آژانس بخواهید که کار های مربوط به وب را انجام دهد. شما در هر حال برنده خواهید شد!

چگونه بهترین شرکت طراحی وب را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین شرکت طراحی وب را انتخاب کنیم؟


به وب سایت خود آنها نگاه کنید

بسیاری از وب سایت های طراحی در اینترنت وجود دارند که ادعا می کنند که وب سایت شما را به نحو عالی و جذاب طراحی خواهند کرد. اما وقتی به وب سایت خود این طراحان نگاهی بکنیم خواهیم دید که طراحی چندان جذابی ندارند. البته همه ی سایت های طراحی چنین نیستند. چیزی که مهم است این است که به این موضوع توجه کنیم.

سعی کنید ویژگی های یک سایت خوب را بشناسید. برای این کار به سایت های معتبر سری بزنید و تمامی المان هایی که باعث جذابیت آن وب سایت ها می شوند را بررسی کنید. سپس به سایتی که قصد همکاری با آن را دارید نگاهی انداخته و به مقایسه بپردازید.


به نحوه رفتار کارکنان آن شرکت/وب سایت دقت کنید

نحوه ی رفتار کارکنان یک شرکت یا وب سایت، خود نشان دهنده ی قابل اعتماد بودن آن است. زمانی که قصد همکاری با یک شرکت طراحی وب را دارید، به نحوه رفتار و ارتباط آن ها با شما دقت کنید. برخی از وب سایت ها اقدام به طراحی وب سایت شما می کنند اما بعدا در قبال مشکلات بوجود آمده پاسخگو نخواهند بود. از اولین ارتباط با طراحان می توان تشخیص داد که آیا همکاری مفید خواهد بود یا خیر. زمان پاسخگویی به درخواست و سوالات شما در ابتدای کار موردی است که باید به آن بیشترین توجه را داشته باشید.

در آخر باید گفت که موارد بالا جزو مهمترین مواردی هستند که باید مورد توجه قرار دهید تا یک طراح وب مناسب برای خود پیدا کنید. کار شما این است که از میان صدها سایت که ادعای طراحی دارند، یکی را انتخاب کنید. سعی کنید با مد نظر قرار دادن موارد بالا آن یک طراح را چنان انتخاب کنید که در آینده پشیمان نشوید.