نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل شما درصدی از بازدید کنندگان وب سایت شما است که با بازدید کردن از وب سایت شما، شما به هدف خود می رسید. بزرگی این عدد (نرخ تبدیل) نشانگر موفقیت شما در بازاریابی و طراحی وب است: یعنی کاربران آنچه را که شما به اشتراک می گذارید را دوست دارند و به آن علاقمندند و می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.


یک نرخ تبدیل خوب چیست؟

این نرخ بسته به نوع صنعت و شغل متفاوت است. بگذارید با یک مثال چگونگی محسابه نرخ تبدیل را ببینیم. برای مثال اگر یک وب سایت بازرگانی ماهانه ۲۰۰ بازدید و ۵۰ فروش داشته باشد به این معناست که نرخ تبدیل این سایت ۲۵% است:     ۲۵%  = ۲۵ / ۰=۵۰/۲۰۰


چگونه نرخ تبدیلتان را افزایش دهید؟

افزایش این نرخ به این معناست که سهم بیشتری از ترافیک وب سایت شما تبدیل به رفتارهای معنادار و هدف داری می شود که سبب رشد شغل شما است. منظور از رفتارهای معنادار، خرید از وب سایت شما، ثبت نام در وب سایت شما و… است.


یک نرخ تبدیل پایین ممکن است نشان دهنده ی یکی از دو مشکل پایین باشد:

  • طراحی سایت یا صفحه ی لندینگ شما کارکردن با سایت و انجام فعالیت درآن را مشکل می کند.
  • پیشنهاد داده شده به کاربر خارج از مبنا است (یا بیش از حد گران و یاخیلی ارزان است به صورتی که برای کاربر ارزش کافی را ندارد).

در پایین به راه حل هر دو مشکل اشاره خواهیم کرد.

۱- درباره پیشنهادی که به کاربر وب سایتتان می دهید فکر کنید

بی شک تغییر پیشنهاد بهترین راه برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت است. درصورتی که پیشنهاد شما متقاعد کننده باشد، تعداد زیادی از کاربرانتان مایل به خرید از شما خواهند بود.

در صورتی که نرخ تبدیل وب سایتتان پایین است سعی کنید روی پیشنهادی که به کاربرانتان می کنید کار کنید. در صورت امکان با اضافه کردن یک بخش جدید به وب سایت یا پیشنهاد یک کالای جدید، کاربر را متقاعد به استفاده از وب سایتتان بکنید. در کل کاری که شما باید انجام دهید این است که پیشنهاد خود را به قدری متقاعد کننده ارائه بدهید که کاربران به آن علاقمند شوند.

۲- سایت خود را برای تبدیل(ترافیک سایت به مشتری) بهینه کنید

هنگامی که مطمئن شدید پیشنهاد شما برای مخاطبانتان مناسب است، می توانید با بهینه سازی سایت خود، نرخ تبدیل وب سایتتان را افزایش دهید. در زیر چند نکته اساسی برای بهینه سازی نرخ تبدیل آورده شده است:

  • در سایت خود از عناصر مختلفی استفاده کنید تا ببینید کدام تغییر نرخ تبدیل وب سایت شما را افزایش می دهد.
  • مطمئن شوید که تیتر وب سایتتان ارزش موضوع مطرح شده را به کاربر انتقال می دهد.
  • سعی کنید اندازه گزینه های وب سایت خود را بزرگ تر کنید و یا از رنگی با کنتراست بالا استفاده کنید.
نرخ تبدیل چیست؟
  • موارد مهم سایت خود را در نیمه ی بالای وب سایت خود قرار دهید.
  • سعی کنید از دعوت به عمل هایی استفاده کنید که کاربرانتان را وسوسه می کنند.
  • تنها از عکس های با کیفیت کالای خود در سایت استفاده کنید.
  • به فکر افزودن یک ویدیو به صفحه ی لندینگ خود باشید.
  • مطمئن شوید که وب سایت و صفحه ی لندینگتان روی گوشی های هوشمند به خوبی عمل می کنند.
نرخ تبدیل چیست؟
  • ارتباط مشتری با شما توسط پیام یا شماره تلفن را آسان کنید.

منبع: wordstream.com