معرفی ۵ سیستم مدیریت محتوای برتر و مقایسه آنها

سیتم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

قبل از شروع بررسی ، ابتدا باید بفهمیم که  CMS چیست. سیستم های مدیریت محتوا اساساً نرم افزاری هستند که می توانید قبل از انتشار در وب برای تهیه و مدیریت محتوای  خود از آنها استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا طیف گسترده ای از قالبها و موضوعات را برای انتخاب برای وب سایت شما ارائه می دهند. یک الگو اساساً ساختار و موقعیت اصلی منوهای مختلف محتوای شما  را نشان می دهد.

مقایسه سریع سیستم عامل های CMS توسعه وب

  1. وردپرس (استفاده آسان ، بهترین برای SEO  و کابر های معمولی)
  2. جوملا (دارای یک ویژگی داخلی برای کمک به توسعه دهندگان در سفارشی سازی وب سایت های خود ، اما استفاده از آن بسیار پیچیده است)
  3. دروپال (انعطاف پذیر و قابل تنظیم است ، اما برای کاربران پیشرفته تر مناسب است)
  4. Magento (بهترین نرم افزار توسعه وب سایت تجارت الکترونیکی ، اما نگهداری آن دشوار است)
  5. Shopify (بهترین نرم افزار تجارت الکترونیکی مبتنی بر SaaS برای کسانی که سردرد نگهداری را نمی خواهند ، اما برای فیلتر کردن محصول ایده آل نیست)

وردپرس

وردپرس برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. فناوری اصلی آن PHP با پایگاه داده SQL پس زمینه است. مانند بسیاری از وب سایت های دیگر ، جاوا اسکریپت در سال های اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. وردپرس بدون شک بهترین عملکرد را در بین تمام سیستم های مدیریت محتوای موجود از زمان تأسیس تاکنون داشته است.برای آشتایی بیشتر با این سیستم مدیریت محتوا می توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.

ویژگی های اصلی:

وردپرس
  • پلاگین های  متعددی  برای افزایش عملکرد فروشگاه تجارت الکترونیکی شما فراهم می کند.
  • رابط کاربری متوسطی برای مدیریت محتوای شما.
  • در مورد نوع وب سایتی که می خواهید ایجاد کنید بسیار انعطاف پذیر است.
  • دارای ابزارهایی برای انتشار مانند زمانبندی انتشارمحتوا می باشد.
  • ویرایشگر متن آسان برای تقسیم مطالب خود به بخش ها و استایل دهی به آنها.
  • سیستم امن برای بارگذاری و ذخیره تصاویر.
  • امکان استفاده از افزونه ها و گسترش مشخصات وب سایت شما. برخی از افزونه ها رایگان هستند ، در حالی که برخی دیگر بابت آنها هزینه دریافت می شود.

شاپیفای

Shopify در واقع یک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) پلت فرم (SaaS) است. برای استفاده از این دستگاه باید ماهیانه هزینه پرداخت کنید. این یک گزینه عالی برای فروشگاه تجارت الکترونیک است. قالب های Shopify باعث می شود که وب سایتی زیبا با عملکرد عالی داشته  باشید. ربات های پیام رسان موجود در فروشگاه ، تجربه کاربری را بسیار افزایش داده اند. Shopify همچنین تعداد پلاگین های بیشتری را برای ساده کردن کارهای مختلف در فروشگاه Shopify فراهم می کند. با این وجود واقعاً باید رقبای آن مانند Magento رادرنظر بگیرید که کار با آن سخت است اما انعطاف پذیری بسیار متنوعی دارد.

شاپیفای

ویژگی های اصلی:

  • Shopify یک پلت فرم بدون سر و صدا است ، که راه اندازی و استفاده از آن آسان است.
  • این پلتفرم از قابلیت های سفارشی سازی شگفت انگیز برخوردار است زیرا می تواند به راحتی با برنامه ها تلفیق شود.
  • Shopify دارای زیرساخت قابل اطمینان همراه با سخت افزار و نرم افزار بهینه شده است.

مگنتو

Magento یکی از بهترین وب سایت های تجارت الکترونیکی (فروشگاه های آنلاین) است که توسط CMS ساخته شده است. این نرم افزار از یک برنامه ساده سبد خرید و تعدادی ویژگی دیگر پشتیبانی می کند. می توانید نسخه منبع باز رایگان را که منابع مورد نیاز برای ایجاد یک وب سایت کاربردی برای تجارت الکترونیکی را فراهم می کند ، دانلود کنید. Magento از نظر فنی تفاوت چندانی با جوملا یا وردپرس ندارد.

مگنتو

ویژگی های اصلی:

  • Magento مدیریت SEOفرندلی ، قالب ها و انتشار آسان پست را ارائه می دهد.
  • مگنتو تجارت محور است. این بیشتر در ارائه خدمات درجه یک برای تجارت تلفن همراه ، مدیریت چند فروشگاه ، و بازاریابی ، و غیره ثابت است.
  • با Magento ، تعداد زیادی گزینه سفارشی سازی CSS برای استفاده در طراحی وب ،به صورت آماده موجود است.
  • مگنتو به دلیل ارائه راه حل های پیشرفته در زمینه جستجوگرها و همگام بودن با استانداردهای طراحی وب موبایل مشهور است.
  • پلت فرم سنگین Magento شما را قادر می سازد تا زمان بارگیری را کاهش دهید ، حتی هنگامی که با هجوم گسترده کاربران روبرو هستید.

جوملا

جوملا در سال ۲۰۰۵ به عنوان فورک CMS دیگری به نام Mambo راه اندازی شد. این نام از Jumla گرفته شده است ، یک کلمه سواحیلی به معنی “همه با هم”. این به ماهیت آن به عنوان یک پروژه منبع باز اشاره دارد که توسط یک جامعه داوطلب برنامه نویسان اجرا می شود. جوملا بعد از وردپرس دومین CMS محبوب است.

جوملا

ویژگی های اصلی:

  • جوملا یک راه حل پایدار بین سادگی وردپرس و قدرت اولیه دروپال است.
  • آیا شما علاقه مند به ایجاد یک وبلاگ شخصی ، کوچک ، یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک عظیم با هزاران صفحه هستید ، جوملا شما را تحت پوشش قرار داده است.
  • بسیار قابل اعتماد ، انعطاف پذیر و یک راه حل همه منظوره است.
  • این نرم افزار یک گزینه عالی برای فروشگاه های وب است.

دروپال

اولین نسخه از دروپال در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و اکنون سومین سیستم مدیریت محتوای محبوب در زمینه ایجاد وب سایت است. آنچه مشاهده می شود این است که در بین وب سایت های بزرگتر این مدل از محبوبیت خاصی برخوردار است.

دروپال

ویژگی های اصلی:

  • انعطاف پذیر برای ایجاد و مدیریت انواع متنوعی که محدود به فیلم ، نظرسنجی ، وبلاگ ، پادکست و آمار نیست.
  • بسیار قابل تنظیم ، دارای بیش از ۱۶۰۰۰ ماژول و پلاگین.
  • عالی در تناوب بین دوره های ترافیک ثابت و افزایش ترافیک بالا.
  • به عنوان یک جامعه متن باز ، مستندات عمومی گسترده ، تابلوهای بحث و گفتگو ، چت و لیست های پستی ، در کنار فضای فرهنگ آنلاین قابل دسترسی را ارائه می دهد.

حرف آخر

وردپرس با سیستم ساده و غنی از ویژگی های خود ، حرف اول را می زند. با این وجود هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید سیستم های مدیریت محتوای دیگر را امتحان کنید. شما می توانید برای مدیریت وب سایت خود براساس نیازهایتان سیستم مدیرت محتوای مناسب را انتخاب کنید.و یا طراحی و اجرای وب سایت خود را به شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید.