سئوچیست؟

آیا می خواهید بدانید سئو چیست و چگونه کار می کند؟ ما این راهنمای ساده سئو را برای شما تهیه کرده ایم.

یکی از سؤالی که  ما در مورد بازاریابی از مشتریان دریافت می کنیم این است – سئو چیست و چگونه کار می کند؟ برای مشاغلی که به تازگی شروع به ساخت وب سایت خود کرده اند و یا اقدام به طراحی مجدد وب سایت می کنند، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو می تواند کمی احساس ترس و وحشت بوجود آورد.

اما لازم نیست چنین باشد.

حتی اگر یک همکار یا دوست با تجربه سئو ندارید ، هنوز هم می توانید برخی از تغییرات مثبت را شروع کنید که به شما در بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند. با کمی آگاهی از سئو، می توانید موتور جست وجوی برند خود را ارتقا دهید.

در زیر ، ما به سؤال چند میلیون دلاری پاسخ خواهیم داد – سئو چیست و چگونه کار می کند؟ ما همچنین برخی از اصول اولیه سئو را پوشش می دهیم تا بتوانید بهتر بفهمید که چگونه این کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار می دهد و چه کارهایی را باید انجام دهید تا از نظر کیفیت مطلوب باشد.

اگر اینجا هستید، احتمالاً نمی دانید سئو چیست و چگونه کار می کند. پس بگذارید با یک تعریف از آن شروع کنیم.

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

سئو مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو است و هدف این فرایند بهینه سازی وب سایت شما، دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج موتور جست و جو است. به عبارت دیگر، سئو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو اینترنت جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید با این هدف  که موتور جست و جو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد. این به آن معناست که بعد از بهینه سازی، در صورتی که کاربر اینترنت محتوایی را جست و جو کند که وب سایت ما دارای آن است، سایت ما در صفحه ی اول و معمولا بالاتر از سایت های دیگر به کاربر پیشنهاد میشود.

عوامل مختلفی میتوانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند که در این صورت بهینه سازی موتور جست و جو میتواند پیچیده باشد، اما درک روند کار چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه بهترین نتایج در صفحات اینترنت توسط موتور جستجو به کاربران است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجوگر، وب سایتهای مختلف را اسکن می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند، ارائه دهند. به همین ترتیب، موتورهای جستجوگر سایت ها را اسکن می کنند تا تعیین کنند در کدام سایت خواندن متن آسان است و به سایت های کاربر پسند رتبه میدهند.

سئو فرایندی است که سازمانها با کمک آن کاری میکنند که سایت آنها در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط رتبه بالایی داشته باشد. به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما مقاله ای در مورد نحوه ساخت یک خانه پرنده دارید. به منظور قرار دادن محتوایتان در مقابل کاربران، باید سعی کنید این پست وبلاگ خود را بهینه کنید تا برای هر کسی که عبارت “ساخت یک خانه پرنده” را جستجو می کند، به عنوان یک نتیجه برتر نمایش داده شود.

استفاده از سئو مزایای بسیاری را برای تجارت شما دارد. با بهبود سئو خود می توانید برای افزایش دیده شدن خود در موتورهای جست و جو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر و با استفاده از فرایند سئو، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک افزایش دهید.

عواملی که بر سئو تأثیر می گذارند

اکنون که می دانید SEO چیست و چگونه کار می کند، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی سایت شما توسط موتور جستجوگر موثر باشند. غول موتور جستجوگر(گوگل) الگوریتم دقیقی را که از آنها برای رتبه بندی سایت ها استفاده میکند را افشا نمی کند. با این حال، ما اطلاعات خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتور جست و جو تأثیر می گذارند، داریم. این عوامل هم عوامل داخلی و هم خارجی را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.

بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از عوامل داخلی و خارجی سئو بپردازیم، اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.

هرچه محتواهای با کیفیت تر و مرتبط تر در سایت شما باشد، احتمال اینکه موتورهای جستجوگر صفحات شما را در صفحه نتایج  بالاتر از بقیه سایت ها قرار دهند بالا است. به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و مؤثرتری در سایت خود داشته باشید، بازدیدکنندگان بیشتری احتمال دارد که زمان خود را در وب سایت شما سپری کنند و حتی ممکن است خریدهایی را هم انجام دهند.

راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده است، ایجاد انواع مختلف محتوا است که به خوبی نوشته شده و در مورد موضوعاتی است که مورد توجه بیشتر مخاطبان شماست. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها متمرکز شوید:

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی
  • راهنماها و آموزشها
  • فیلم ها و ضبط های صوتی
  • اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با سئو است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است یک کاربر موتور جستجوی اینترنتی هنگام جستجوی پاسخ سوالات، محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند. وقتی در مورد این کلمات کلیدی و عبارات محتوا ایجاد می کنید، شانس خود را برای رتبه بالاتر افزایش میدهید و موتور جستجو را بهبود می بخشید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر محتوا و رتبه بندی شما تأثیر بگذارد، تازه  بودن محتوای شما است. تازگی محتوا اساساً به این نکته اشاره دارد که  سازمان شما با چه فواصل زمانی محتوای جدیدی در سایت شما به اشتراک میگذارد. با این حال، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روز کردن پست ها و نوشتن مجدد مطالب خود برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان، محتوای خود را تازه کنید.

اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد، اما در پایان بسیار موثر خواهد بود و ارزش تلاش را دارد. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و کاربران به محتوای با کیفیتی نیاز دارند تا ارزش سازمان شما را درک کنند. با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید ، می توانید از طریق انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن کاربران با محتواهای خود، راهکارهای جدیدی را جست و جو کنید.

سئو داخلی

عوامل سئو داخلی عواملی هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتند. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید ، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید.

در اینجا چند عامل سئو داخلی وجود دارد که می توانند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کنند:

برچسب عنوان – برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما در مورد چه موضوعی است. این برچسب یا عنوان باید ۷۰ کاراکتر یا کمتر باشد، که شامل نام تجاری شما و کلمات کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است، می باشد.

توضیحات متا – توضیحات متا در وب سایت شما کمی بیشتر درباره موضوع  مربوط به هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسان (نه ربات) شما برای درک بهتر موضوع صفحه، مورد استفاده قرار میگیرد تا آنها تصمیم بگیرند که آیا متن شما مرتبط به محتوای مورد نظر آنها است یا خیر و در صورت مرتبط بودن از آن استفاده می کنند. این توضیح باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی را به کاربر ارائه دهد تا کاربر بداند محتوا درمورد چه موضوعی است.

سر تیتر – نه تنها سر تیترها باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شوند، بلکه می توانند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 برای مشخص کردن سر تیتر ها استفاده کنید تا به موتورهای جست و جو کمک کنید تا محتوا را بهتر درک کنند.

لینک های داخلی- ساختن لینک های داخلی یا پیوند به سایر مطالب موجود در سایت شما می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، اگر پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص مینویسید، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود پیوند دهید و لینک آن صفحه را به اشتراک بگذارید

نام تصویر و تگ –Alt اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، شاید بخواهید کلید واژه یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و تگ alt وارد کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر فهرست و مرتب کنند، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.

هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات سئوی خود را در صفحات خود قرار می دهید، باید از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید. اگر در یک محتوا سعی کنید بارها از کلمات کلیدی استفاده کنید، گوگل و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.

علاوه بر این، شما باید  مطمئن شوید که هر محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای استفاده از تعداد زیاد  کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد، زیرا اغلب باعث عدم متمرکز بودن محتوا می شود.

با اینکه  که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجوگر را دارد، در نظر گرفتن ساختار و قالب بندی سایت شما نیز مهم است. شما باید از نوعی طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن صفحات و مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان کند. ایجاد لینک های داخلی بین صفحات شما می تواند به بهبود اسکن سایت شما کمک کند و به موتورهای جستجوگر این امکان را دهد تا صفحات شما را بهتر درک کنند.

نگرانی دیگر در مورد ساختار سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از کاربران با تلفن های همراه خود اقدام به جست و جوی محتوا می کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده، مطالعه و استفاده کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.

سئو خارجی

علاوه بر عناصر سئوی داخلی که کنترل آن در دست شماست، فاکتورهای سئوی خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید، روش هایی وجود دارند که با آن ها میتوانید از سئوی خارجی به نفع خود استفاده کنید.

در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف سئوی خارجی که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند آورده شده است:

اعتماد – اعتماد یکی از عوامل مهمی است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها از آن استفاده میکند.  به این صورت گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد، ایجاد بک لینک از سایت هایی است که قانونی و دارای صلاحیت هستند.

لینک – یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئوی خارجی، استفاده از بک لینک ها است. شما باید مراقب باشید زیرا لینک های شما راهی سریع و آسان برای ممنوع و حذف کردن سایت شما از موتورهای جستجو است که سایت های اسپم کننده از آنها استفاده می کنند. درعوض، برای ایجاد روابط با اینفونسرها و هوادارانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند، وقت بگذارید.

اجتماعی – یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای سئوی خارجی، سیگنالهای اجتماعی مانند لایک ها و اشتراک گذاری ها هستند. وقتی صحبت از بهبود سئو می شود، نیاز دارید به دنبال سهام با کیفیتی از اینفونسرها باشید. هرچه محتوا با کیفیت تر منتشر شود، بیشتر احتمال دارد که افراد محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت که برای کاربر با ارزش باشد، شانس بهبود سئوی خارجی خود را افزایش دهید. هرچه محتوای شما مرتبط تر و جالب تر باشد، به احتمال زیاد دیگران محتوای شما را لینک میکنند.  و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، همان مقدار موتورهای جستجو به شما اعتماد خواهند کرد.

سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه

وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمانها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند: سئوی کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

برخی از سازمان ها فقط به سئو علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. سئوی کلاه سیاه شامل تاکتیک هایی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد. این بدان معناست که سازمانها به بازدید کنندگان انسانی که محتوای سایت آنها را مطالعه می کنند، توجه نمی کنند. این سازمان ها برای بهبود رتبه سایت خود، قوانین را زیر پا میگذارند تا بتوانند سریع نتیجه گرفته و کسب درآمد کنند.

نهایتا، این رویکرد سئو، صفحاتی را تولید می کند که کاربران آنها را نمی توانند بخوانند و بسیار شبیه به اسپم (هرزنامه) هستند. گرچه این سایتها ممکن است سریعتر از سایتهایی که به درستی بهینه شده اند، رتبه بندی شوند و در بالای صفحه ی نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند، اما این سایت ها اغلب به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه یا حذف می شوند. به طور کلی، این رویکرد سئو که از آن برای ثروتمند شدن سریع استفاده می کنند، شانس سازمان را برای ساخت سایتی پایدار و قادر به ایجاد نتایج جدید برای سالهای آینده خراب می کند.

از سوی دیگر، سئوی کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو، متمرکز بر مخاطبان انسانی است که روی آن کلیک می کنند و محتوای سایت را می خوانند. هدف از این نوع جستجوگرها تولید بهترین مطالب ممکن در سایتی است که خواندن آن آسان است و ضمنا قوانین بهینه سازی موتور جستجو را رعایت میکنند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه تاکتیک های سئو کلاه سیاه ممکن است به شما در رتبه بندی سریع کمک کند، ولی در نهایت که موتورهای جستجو متوجه شوند که شما چه کاری انجام می دهید سایت شما را جریمه خواهند کرد. بسته به شدت تخلف، سایت شما ممکن است نتواند از مجازات ها بازگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که ترافیک ارگانیک بیشتری را در طی زمان به دنبال خواهد داشت، پیروی از بهترین شیوه های سئو و ایجاد محتوای موثری است که بازدید کنندگان شما آن را با ارزش بدانند.

نکات کلیدی

پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو و نحوه عملکرد آن، اکنون می توانید برای بهبود سئوی خود و افزایش رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است یا به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.

به خاطر داشته باشید که بهبود سئو به زمان نیاز دارد تا اثر جادویی خود را نشان دهد. شما مزایای سئو را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در حقیقت، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سختتان لذت ببرید. با این وجود، پیروی از بهترین شیوه های جستجوگرها با ایجاد محتوای با کیفیت که تمرکز آن روی کمک به بازدید کنندگان شماست، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که در سال های آینده فعالیت ترافیک ارگانیک را در سایت شما بوجود می آورد.

منبع:Lyfemarketing