ایده های خلاقانه استفاده اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار

اینستاگرام برای کسب و کار

با شنیدن نام اینستاگرام چه چیزی به ذهنتان خطور میکند؟ آیا با شنیدن نام اینستاگرام صرفا به اشتراک عکس فکر میکنید؟ درست است که اینستاگرام یک پلتفرم ارتباطی است که مشهوریت آن بخاطر اشتراک عکس در آن است، اما ایده هایی که میتوان با این پلتفرم عملی کرد، مهم تر از اشتراک گذاری عکس است. در ادامه به ۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام خواهیم پرداخت.

تبلیغات، دادن پیشنهاد و نصیحت، به راه اندازی نظر سنجی و داشتن ارتباط موثر با دیگران از جمله کارهایی است که میتوان با اینستاگرام انجام داد. این کارها فراتر از اشتراک عکس است. اگر هنوز از اینستاگرام استفاده نمی کنید، میتوانید از ایده های پیشنهاد شده در این سایت استفاده کنید تا از این پس از اینستاگرام استفاده ی موثر بکنید و در نتیجه مشتری هایتان و ROI خود را افزایش دهید.


فراتر از تصاویر: راهکار های خلاقانه برای افزایش بهره وری از صفحه اینستاگرام برای کسب و کارتان

اینستاگرام برنامه ای برای به اشتراک گذاری عکس هایتان است. وقتی می گوییم فراتر از تصاویر منظورمان عدم استفاده از عکس نیست. شما برای استفاده از ایده های ذکر شده در پایین مجبور هستید که از پست های اینستاگرامی استفاده کنید. منظور ما این است که پست های جدید شما باید فراتر از عکس های معمولی باشد. یعنی دارای اهداف و معنای عمیقی خواهند بود.


۱_ مکان خود را به نمایش بگذارید

اولین ایده ی پیشنهادی ما به شما این است که مکان خود را به مشتری هایتان نمایش دهید. شاید کسب و کار شما توسط ساختمان های بلند احاطه شده است و یا در محله ای است که به راحتی آن را نمی توان پیدا کرد. در این صورت سعی کنید مکان خود را به صورت یک آدرس در صفحه ی خود بنویسید. یکی از بهترین کار هایی که می توانید بکنید این است که از جلوی در مغازه، شرکت، ساختمان و… خود عکس بگیرید و در صفحه ی خود پست کنید تا پیدا کردن محل کار شما آسان باشد. حتی میتوانید به یک محل خوب برای پارک خودرو اشاره کنید تا مشتری هایتان در آنجا پارک کنند. در این صورت مشتری هایی که محل کار شما را نمی دانند خیالشان راحت است چون می دانند که به راحتی محل کار شما را پیدا خواهند کرد.

Good Dough مغازه ی دونات فروشی است که جلوی در آن مانند حیات پشتی خانه است. برای اینکه مشتریان جدید ‌بتوانند آن را به راحتی پیدا کنند، صاحبان این برند از جلوی مغازه عکس گرفته اند و در اینستاگرام پست کرده اند. آن ها همچنین برای پارک خودرو مکان هایی را پیشنهاد کرده اند. تصویر پایین، عکس صفحه ی اینستاگرام Good Dough است.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۲_ مسابقه

اینستاگرام بهترین پلتفرم برای اجرای این ایده است. ایده های اینستاگرامی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها در قالب مسابقه/رقابت استفاده کنید.

شما میتوانید از مسابقه های اینستاگرامی استفاده کنید تا فالوور های جدید جذب کنید، اعتماد مشتری را نسبت به برند خود افزایش دهید و با اینفلونسرها کار کنید. می توانید یک مسابقه یا چالش تعیین کنید. مثلا بگویید کاربری که بیشترین تعداد دوستان خود را تگ کند یک محصول به صورت مجانی از ما دریافت خواهد کرد. این کار به صورت دومینو انجام خواهد شد. افراد زیادی از وجود برند شما آگاه شده و با آن آشنا خواهند شد.

همکاری با اینفلونسر ها یا افراد مشهور، اعتبار برند شما را افزایش می دهد و در نتیجه این کار باعث خواهد شد که فالوور های جدید و وفادار جذب کنید.

میتوانید از مسابقه ها استفاده کنید تا برند یا محصول خود را مشهور کرده و هشتگ خود را محبوب کنید! استودیو Marvel از طرفداران خود خواسته است تا خاطره ای که با فیلم Black Panther را داشته اند به اشتراک بگذارند. مسابقه بدین صورت است که بهترین خاطره انتخاب خواهد شد و کاربر نویسنده ی آن خاطره، برنده سفر به اولین نمایش فیلم Avengers خواهد شد.

به جای قراردادن قوانین شرکت در مسابقه، آن ها لینکی برای طرفداران خود در پست خود قرار داده اند. این مهم است چرا که اشاره به قوانین شرکت در مسابقه در صفحه اینستاگرام طولانی خواهد شد و شاید بسیاری از کاربران اصلا قوانین را نخوانند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۳_ انگیزه

انگیزه دادن به کاربران و تشویق آنها برای انجام یک کار بسیار موثر است. اگر شما یک مربی بدنسازی و یا یک فروشنده ویتامین برای بدنسازان هستید، شاید از این ایده در گذشته استفاده کرده اید. ولی اگر اینطور نیست، شما هم می توانید از این ایده استفاده کنید. انگیزه دادن به کاربران باعث محبوبیت هر چه بیشتر برند شما می شود و باعث می شود که صفحه ی شما از حالت خشک بودن(صرفا خرید و فروش) خارج شود. این کار به برند شما یک شخصیت خاص می دهد و باعث شناخته شدن بیشتر شما می شود.

مجله Void عکس پایین را پست کرده و نوشته است ” انگیزش روز چهارشنبه”. این کار باعث متنوع بودن محتوای صفحه ی آنها و در نتیجه باعث شهرت بیشتر آنها نیز شده است. آنها همچنین کامنت های مثبت زیادی دریافت کرده اند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۴_ کالاهایتان را با پست های قابل فروش به فروش برسانید!!

آیا تا به حال پستی را دیده اید که دارای برچسب قیمت باشد؟ این روش یک ایده ی خلاقانه برای فروش است. سعی کنید کالای خود را در پست هایتان نشان دهید. سعی کنید مداوم درباره ی افزایش فروش محصولاتتان استفاده کنید.

کاری که باید بکنید این است که پستی را که به اشتراک می گذارید باید درمورد کالاهایی که می فروشید باشد. سپس کالای موجود در آن پست را به وب سایت خود لینک کنید تا مشتریان بتوانند که آن را بخرند.

Huckberry برندی است که از این روش استفاده می کند. مشتریان این برند می توانند به پست های این برند نگاه کنند و هر کدام را که دوست داشتند را سفارش بدهند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۵_ نشان دهید که حرفه ای هستید

مشتریان شما از شما درخواست نظر کارشناسانه خواهند کرد. آن ها را ناامید نکنید! می توانید از اینستاگرام استفاده کنید تا به فالوورهایتان پیشنهاد ها و یا نظر های کارشناسانه بدهید. شما باید این را مداوم انجام بدهید تا محتوای اشتراکی شما در اینستاگرام جذاب باشد و مشتری های جدیدی را جذب کنید.

Nutrition Stripped از فالوور های خود سوال میکند”میسو چیست؟” سپس فالوور ها پاسخ خود را در کامنت ها می نویسند. این کار باعث می شود تا کاربران و مشتریان این برند بدانند که Nutrition Stripped در زمینه ی خود حرفه ای است.

متنی که در همراه این پست نوشته اند کمی طولانی تر از حد معمول است ولی آن ها این متن را به سه بخش کوچک تقسیم کرده اند تا خواندن آن خسته کننده نباشد. همچنین آن ها به کاربران خود پیشنهاد می کنند که میسو را امتحان کنند.

به این مورد توجه کنید که Nutrition Stipped به سوالات کاربران خود پاسخ داده است. این باعث می شود که رابطه ی برند با مشتریان قوی تر شود. در نهایت کاربران می توانند مطمئن شوند که برند قابل اعتماد است.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۶_ از کاربران بخواهید به سوالاتتان پاسخ دهند

شما می توانید در صفحه ی خود سوال کرده و خودتان جواب خود را بدهید. اما چیزی که مهم است این است که کاربران را جذب پست های خود کنید. برای این کار می توانید از آن ها سوالی بپرسید و از آن ها بخواهید که به سوال شما پاسخ دهند‌ پست پایین مربوط به یکی از برند هایی است که از این روش استفاده کرده است. کاربرانی که به صورت تصادفی با برند شما آشنا شده اند و در مورد آن چیزی نمی دانند می توانند با اینگونه پست ها از شخصیت برند شما آگاه شوند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار

عکس بالا مربوط به برند Parsley Health است که از کاربران خود سوال می کند. سوال این است: “کدام را ترجیح می دهید؟ ۱-قهوه ۲- ماچا (نوعی چای سبز پودری)” سپس کاربران با این پست مشغول می شوند و به این پست پاسخ میدهند و نهایتا برند، پست دیگری در صفحه ی خود قرار می دهد که دستور العمل محصول آن ها است. برای مثال بعد از عکس بالا، این برند پست پایینی را به اشتراک گذاشته است که درمورد فواید ماچا است.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۷_ از توضیح عکس ها برای معرفی کالاهای جدید استفاده کنید

چه راهی بهتر از استفاده از اینستاگرام وجود دارد که با آن بتوانید کالاهای جدیدتان را معرفی کنید؟ می توانید از کالای خود عکس گرفته و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اما می توانید عکس های با کیفیت بگیرید و همراه آن یک متن بنویسید و به اشتراک بگذارید که این باعث تاثیرگذاری بیشتر پست شما می شود.

اگر پست جدیدی به اشتراک می گذارید سعی کنید کاربرانتان را کنجکاو کنید! و یادتان باشد: در دید مخاطب، کالای شما به همان اندازه ارزشمند است که پست شما خوب باشد. پس عکس های با کیفیت تری را با توضیحاتی خوب در اینستاگرام خود قرار دهید.

Brass Tacks Coffee برندی است که در صفحه ی اینستاگرام خود عکس ماچا یخی را گذاشته است. این نوشیدنی در طی سال های گذشته در منوی رستوران این برند بوده است. اما چیزی که تغییر کرده، این است که بعضی از موارد آن را تغییر داده اند و در نتیجه نوشیدنی جدید دارای طعمی جدید و خاص شده است. آنها درمورد نوشیدنی جدید خود توضیح می دهند و سپس به کاربران خود می گویند که هر مشتری که این نوشیدنی را امتحان کرده است، راضی بوده و طعم آن را دوست داشته است. آن ها از کاربران خود می خواهند این نوشیدنی جدید را امتحان کنند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۸_با کاربرانتان ارتباط داشته باشید

شاید بپرسید: چگونه می توان با یک پلتفرمی که برای اشتراک گذاری عکس است، با دیگران ارتباط برقرار کرد؟ اما این کار راحت تر از آن است که فکر می کنید. کاری که باید انجام دهید این است که از کاربران سوالی می پرسید و آن ها به سوال شما پاسخ می دهند. آن ها انتظار دارند که شما نسبت به پاسخ آن ها واکنش نشان دهید. شما می توانید با نشان دادن واکنش به کامنت های آنها، با کاربرانتان رابطه ی صمیمانه داشته باشید. پاسخ به کامنت های فالوور هایتان بهترین راه برای نشان دادن این است که نظر کاربران برای شما مهم است و به آنها اهمیت می دهید.

Nordstrom برندی است که همیشه پاسخ سوالات کاربران خود را می دهد. نکته ی جالب درمورد این برند این است که آن ها پاسخ کامنت های انتقادی را هم می دهند. کسانی که تجربه ی بدی با کالا داشته اند یا نیاز به خدمات پس از فروش دارند از شما سوال خواهند کرد. آنها شاید وقت آن را ندارند که ساعت ها صرف کنند تا به مکان شما آمده و مشکل خود را حل کنند. پاسخ به اینگونه کاربران باعث افزایش اعتماد آنها نسبت به شما و ارتباط موثر شما با آنها می شود.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۹_ از گیف ها و یا سینماتوگرافی ها استفاده کنید

احتمالا شما می دانید گیف ها چه چیزی هستند اما تفاوت میان گیف ها و سینماتوگرافی ها چیست؟ این دو ایده می توانند در رقابت با دیگران شما را برنده کنند. گیف ویدیو کوتاهی است که به صورت مکرر تکرار می شود. سینماتوگرافی ها عکس ها و  ویدیو ها را با هم ترکیب می کنند که نتیجه بسیار خوب است: عکسی که دارای حرکت است و توجه مخاطب را به طور مداوم به خود جذب می کند. سینماتوگرافی آینده ی گیف های امروزی است و ما شاهد آن هستیم که این سینماتوگرافی ها بیشتر و بیشتر در تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده می شوند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار

گیف بالا مربوط عکس دو قهوه است که حرکت خود را تکرار می کند. گیف ها می توانند به صورت کارتونی باشند و یا اینکه در آنها از ویدیو واقعی استفاده شود.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار

اما تبلیغ بالا سینماتوگرافی است که پیشرفته تر از گیف ها است. در بالا عکس حالت ثابتی دارد اما جریان قهوه ای که به داخل فنجان ریخته می شود، محرک است. این تقریبا مانند یک گیف بسیار جذاب است. برای جلب توجه مخاطبان و ترغیب آنها برای انجام کارهایی که شما از آنها می خواهید، از سینماتوگرافی ها استفاده کنید. ساخت سینماتوگرافی دارای فرایند متفاوت تری می باشد و مانند ساخت گیف نیست. پس هر چه زود تر شروع به یادگیری آن کنید که بتوانید از آن استفاده کنید.


۱۰_ از ویدیو ها استفاده کنید

اینستاگرام تنها درمورد اشتراک عکس ها نیست. شما میتوانید ویدیوهای کالاهاتان را نیز اشتراک گذاری کنید تا مشتری های جدیدی جذب کنید. آیا می دانید که ۸۷% بازاریاب ها از ویدیو برای محقق کردن اهدافشان در اینستاگرام، استفاده می کنند؟ برای برنده شدن در رقابت با دیگر برند ها شما مجبور هستید که این روش را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید. شما می توانید که از کالای خود یک عکس در صفحه ی اینستاگرام خود قرار دهید اما با ویدیو می توانید چگونگی کارکرد و یا کاربرد کالای خود را نیز به مشتری نشان دهید. ویدیو ها اثر بیشتری نسبت به عکس ها دارند.

Whirlpool از ویدیو استفاده می کند تا به کاربران نشان دهد که چگونه می توانند کالاهای Whirlpool خود را با تلفن همراه کنترل کنند. این ویدیو یک کلیپ کوتاه است که توجه کاربر را به خود جلب می کند و آنها را با ویژگی های جدید آشنا می کند. با این کار، کاربران Whirlpool می دانند که این برند به خواسته و سوالات کاربران توجه می کند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۱_ آگاهی کاربران درمورد برندتان را افزایش دهید

افزایش آگاهی کاربران نسبت به برند شما بسیار مهم است و در غیر این صورت نمی توانید به کار خود ادامه بدهید. می توانید از اینستاگرام استفاده کنید تا شخصیت برند خود را به دیگران نشان دهید. برای صفحه ی اینستاگرام خود یک تم انتخاب کنید. یک تم با رنگ و استایل مشخص. تمامی پست هایتان باید در قالب این تم باشد تا صفحه ی شما دارای نوعی ساختار قوی باشد. این کار باعث می شود کاربران احساس خاصی را در هنگام بازدید صفحه شما داشته باشند.

شما حتی می توانید از عکس ها و توضیح آنها برای این کار استفاده کنید. برای مثال اگر صفحه ی شما درمورد سبک زندگی سالم است، باید مداوم درمورد آن پست به اشتراک بگذارید.


۱۲_ شوخ طبع باشد

سعی کنید در توضیح عکس از شوخ طبعی استفاده کنید. متن کوتاه آمیخته به حالت طنز یا شوخی، می تواند کاربران را جذب کند. شرط اصلی این کار این است که درست انجام بگیرد. تاثیر استفاده از طنز را می توان در تبلیغات تلوزیون هم دید. موثر ترین راه برای جذب توجه مخاطبان، استفاده از طنز است‌. پس سعی کنید در توضیح عکس هایتان از شوخ طبعی خود به طور صحیح استفاده کنید.


۱۳_ اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید

به کاربران خود درباره ی چیزهای جالب و جذاب بگویید که در عین حال مربوط به کالای خود شما هم می باشد. روی چیزهایی دیگر تمرکز کنید و تبلیغ مداوم برای کالای خود انجام ندهید.

Scott’s Cheap Flights به کاربران خود پیشنهاد خرید بلیط هواپیما می دهد و در پست خود به جای عکس بلیط و یا عکس هواپیما، عکس یک مجسمه ی باستانی سنگی را می گذارد. این عکس به صورت غیرمستقیم میتواند کاربران را به خرید بلیط ترغیب کند چرا که کاربران می خواهند از این مکان زیبا بازدید کنند. ایده ای که این شرکت هواپیمایی به کار برده است بسیار هوشمندانه بوده چرا  که بعد دیدن این عکس کاربران به سایت اصلی این شرکت مراجعه می کنند تا بلیط های ارزان تری را خریده و به این مکان سفر کنند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۴_ چند تصویر را در یک پست بگذارید

این ویژگی اینستاگرام به شما کمک می کند که چند عکس را همزمان در پست خود بگذارید. این ویژگی بسیار پر کاربرد است چرا که با آن می توانید حجم انبوهی از محتوای مورد نظر خود را در قالب تعدادی پست به صفحه ی خود بگذارید. از این ایده های اینستاگرامی استفاده کنید تا جذب کاربر را سرعت بخشید. برای مثال مانند عکس پایین میتوانید از پنل سه گانه تبلیغات استفاده کنید که برند Red Rock Deli این کار را انجام داده است. این کار کاربر را بیشتر از همیشه مشغول پست شما خواهد کرد.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۵_ فوت و فن ها و نکته های جالب را به کاربرانتان پیشنهاد دهید

پیشنهاد نکات و فوت و فن ها یکی از روش ها و ایده های موثر مورد استفاده در اینستاگرام است. این ایده توسط بسیاری از برند ها مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر آن بر جذب مخاطب بسیار بالا است. پیشنهاد فوت و فن به فالوور ها نشان دهنده ی این است که شما می دانید درمورد چه چیزی صحبت می کنید و تلاش می کنید برای کاربران مفید باشید.

در هر صورت شما می توانید از تصاویر، ویدیو ها، توضیحات عکس ها و استوری ها استفاده کنید تا نشان دهید که استفاده از کالا یا خدمات شما چه منفعتی برای کاربران خواهد داشت. به آنها نشان دهید که استفاده از کالا یا خدمات شما چگونه باعث تغییر زندگی یا رویه ی زندگی آنها خواهد شد. از استوری های اینستاگرام استفاده کنید تا ویدیو هایی درمورد چگونگی مصرف کالا یا انجام یک کار صحبت کنید.

Tastemade travel از استوری ها استفاده می کند تا به فالوورهای خود نشان دهد که چگونه همه چیز را در کیف پولشان جای دهند. عکس پایین، پست Tastemade travel است.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۶_ استفاده از محتوای تولیدی کاربران

آیا تا به حال برندی عکس شما را در صفحه ی خود پست کرده است؟ این کار به شما احساس غرور و تایید شدن توسط برند را می دهد. در پایین چند ایده برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید تا محتوای اینستاگرام تولید کنید.

– برنده هفتگی را انتخاب کنید و عکس آنها را پست کنید. این باعث می شود رقابت افزایش یابد و افراد بخواهند که هر هفته عکس آنها منتشر شود.

– از آنها استفاده کنید تا مخاطبان را به محل فروش خود بیاورید. به آنها بگویید که اگر به مغازه شما بیایند و با کالای شما عکس بگیرند، شما عکس آنها را در صفحه ی خود قرار می دهید.

 – به کاربران بگویید از هشتگ شما استفاده کنند.  اگر کاربران عکس های خود را با هشتگ شما پست کنند، ممکن است فالوورهای شما افزایش یابد.

Juice Tap از این روش استفاده می کند و عکس گرفته شده توسط کاربران را پست می کند. این کار مزیت دیگری هم دارد و آن هم این است که بعضی مواقع عکس های گرفته شده کاربران بسیار با کیفیت هستند. دیگر نیازی نیست که برای گرفتن یک عکس و طراحی آن ساعت ها وقت بگذارید. این کار را بگذارید کاربرانتان برایتان انجام دهند.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۷_ از هشتگ ها استفاده کنید

در اینستاگرام هشتگ ها بسیار مهم هستند. کاربران با استفاده از این هشتگ ها برند ها و محصولات جدید را جستجو و پیدا می کنند. شما باید دنبال هشتگ بگردید ولی نه هر هشتگی که به ذهنتان می رسد! شما باید دنبال تگ هایی بگردید که کاربران آنها را جستجو می کنند و از آنها استفاده می کنند. آن هشتگ ها باید مورد هدف شما قرار گیرند و کوتاه و مربوط به برند شما باشند.

شما حتی می توانید برای برند خود یک هشتگ بسازید! اگر این کار را می کنید، از هشتگ های محبوب دیگر استفاده کنید. در اول کار امکان ندارد که هشتگ شما به محبوبیت برسد بلکه برای آشنایی کاربران با هشتگ شما، باید صبر و حوصله به خرج دهید.


۱۸_ از هایلایت استوری استفاده کنید

برخی مواقع استوری های شما کاربران زیادی را جذب می کنند و بهتر از دیگر استوری های شما هستند. استوری ها معمولا ۲۴ ساعت بعد حذف می شوند. سوال این است که چگونه می توان استوری های خوب را برای زمان طولانی تری در صفحه ی خود داشت؟ شما می توانید آن ها را هایلایت کنید. در این صورت استوری هایلایت شده حذف نخواهد شد و تا زمانی که شما بخواهید در صفحه ی شما باقی خواهد ماند.

The Skimm چند استوری هایلایت شده دارد که فالوور هایشان می توانند آن ها را چندین بار تماشا کنند. هایلایت ها بسیار خوب هستند چرا که فالوور های جدید می توانند استوری های قدیمی تان را تماشا کنند. The Skimm، لیست خواندنی ها، پادکست ها و… را هایلایت کرده است تا کاربران جدید با تماشای این استوری ها شخصیت برند را درک کنند. برای مثال هایلایت لیست خواندنی ها برای کاربرانی که به دنبال کتاب های پیشنهاد شده توسط این برند می گردند بسیار مفید است.

20 ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار
۲۰ ایده ی برتر اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار


۱۹_ آمار اینستاگرام (Analytics and insights)

Analytics and insights ابزار هایی هستند که می توانید با استفاده از آن ها در اینستاگرام افراد زیادی را جذب صفحه ی خود کنید. با استفاده از این بخش ها در اینستاگرام می توانید رشد فالوور، تعداد لایک و تعاملات کاربران را بدانید. استفاده دیگر از این موارد زمانی است که فالوور های شما در حال کاهش است. با استفاده از این ابزار ها می توانید دلیل این مشکل را پیدا کرده و آن را حل کنید. اگر از Insights استفاده نمی کنید، شما نمی توانید از کاهش فالوور یا تعامل کاربران با پست هایتان آگاه باشید. شما با استفاده از دو موارد بالا می توانید علاوه بر دانستن مقدار لایک ها و کامنت ها، بدانید که چند نفر پروفایل شما را بخاطر کدام پست بازدید کرده اند! حتی شما می توانید از تعداد نفراتی که به صفحه شما دسترسی داشته اند آگاه شوید.


۲۰_ از بازخورد کاربرانتان استفاده کنید

یکی دیگر از ایده های بسیار پر کاربرد درخواست بازخورد از کاربران است. بیشتر فالوور های شما از شما حداقل یک بار خرید کرده اند. از آنها بخواهید تا نظر خود در مورد کیفیت کالای فروخته شده را به شما بگویند. این کار بسیار مفید است چرا که باعث جذب مشتری بیشتر می شود و باعث می شود که شما از مشکلات کالای خود آگاه باشید و اقدام به حل آنها بکنید.

مورد دیگری که می توانید از آن حداکثر استفاده را بکنید این است که از کاربرانتان بخواهید که درمورد راه های ارتقای محصول و فرایند فروش نظر خود را ارائه کنند. در این صورت می توانید از نظرات آنها استفاده کنید تا مشکلات احتمالی را رفع کرده و محصول خود را ارتقا بدهید.

نهایتا باید گفت که فقط استفاده از اینستاگرام باعث محبوبیت شما نمی شود. برای افزایش فالوور و جذب مشتریان جدید شما به ایده های موثر نیاز خواهید داشت. ایده های بالا پرکاربرد ترین و موثرترین ایده های اینستاگرامی هستند که برای شما انتخاب کرده ایم. سعی کنید با استفاده از آن ها محبوبیت برند خود را افزایش دهید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

منابع:lyfemarketing.com